Самоосвіта вчителя математики має на меті:
Підвищення власної кваліфікації, впливає на рівень заробітної плати.
Розвиток інтересу до предмета у дітей, що в результаті підвищить їх успішність.
Перетворення роботи в захоплення.
Підвищення кваліфікації - це не тільки збільшення ставки, але також рівень довіри, повага до вчителя, його авторитет. Особливо актуально це для педагогів-репетиторів, щоб вигравати в умовах конкуренції.
Частою причиною поганої успішності є відсутність у дітей інтересу до предмета, або нудна манера підношення матеріалу. Тому вчитель повинен аналізувати ці речі, вчасно вносити в них корективи, і працювати над собою.
Розвитку інтересу у учнів до математики можуть допомогти наступні речі:
Встановлення зв'язку між математикою і життям. Учень насамперед повинен чітко розуміти і бачити зв'язок чисел, формул, задач з реальним життям. Більше яскравих прикладів, паралелей, картинок.
Незвичайні факти і випадки з історії.
Рішення математичних головоломок, ребусів, загадок.
Альтернативні елементи, способи множення, ділення великих чисел інших народів світу.
Проведення конкурсів, вікторин, підготовка до олімпіад.
Учитель математики повинен вести самоосвіта за наступними напрямками:
інновації;
історія арифметики, алгебри, геометрії;
ребуси, головоломки;
педагогіка;
психологія;
досвід зарубіжних колег.
Способи підвищення кваліфікації:
читання книг, наукових журналів;
знаходження інформації в мережі Інтернет;
відвідування профільних сайтів http://uchitelya.com;
перегляд науково-пізнавальних фільмів;
відвідування різних тематичних заходів, симпозіумів;
спілкування з колегами, особливо більш високого рівня.
Рекомендована література для самоосвіти вчителя математики:
Нариси з історії математики. Бурбак Н.
Математика Стародавнього Китаю. Березкіна Е.
Математика Стародавнього Єгипту, Вавилона і Греції. Ван дер Варден.
Історія математики від Декарта до 19-го століття.
Історія арифметики. Депман І.
Історія цифр. Числа, символи, слова. Меннінгер К.
Арифметика і алгебра в стародавньому світі. Вигодський М.
Дивовижні математичні головоломки. Адам Харт-Девіс.
Кентерберійські головоломки. Дьюдени Г.
Цікава математика. Гамов Г., Стерн М.
Математичні розваги. Ржевський С.
Старовинні завдання. Баврін І., Фрибус Е.
Математична мозаїка. Лойд С.
Нариси про математичні загадки на кмітливість. Кордемский Б.
Математичні чудеса і таємниці. Гарднер М.
Психологія математичних здібностей школярів. Крутецкий В.
|