Тема уроку: «Суміжні і вертикальні кути»
МЕТА: Систематизувати знання учнів по даній темі. Удосконалювати вміння і навички у застосуванні цих знань при розв’язуванні задач. Розвивати логічне мислення, формувати вміння вирішувати проблеми ситуації. Виховувати ерудованість, наполегливість.
ТИП УРОКУ: Застосування знань, навичок і вмінь.
ВСТУП.
Сьогодні у нас підсумковий урок по темі «Суміжні і вертикальні кути».
Урок наш нетрадиційний – це урок-конкурс, на якому ми будемо вдосконалювати ваші вміння і навички у застосуванні здобутих знань при розв’язуванні задач. Кожен з вас матиме змогу поміркувати над розв’язуванням задач, проблемних запитань. В кінці уроку ми відзначимо самих ерудованих учнів.
І. Актуалізація опорних знань.
1.Конкурс « Розминка»
1. Що називається кутом?
2.Які ви знаєте кути?
3.Означееня суміжних кутів.
4.Які кути називаються вертикальними?
5.Два учні накреслили кути по 45, і один з них сказав: « У мене кут більший , оскільки в нього сторони довші». Чи згодні ви з ним?
6. Чи є на мал. 1 суміжні кути? Виконати потрібні добудови, щоб отримати якомога більше пар суміжних кутів, сторонами яких є промені ОА, ОС, ОВ.
D
O
A B
C
7.Чи є на мал. 2 вертикальні кути? Виконати потрібні добудови, щоб отримати пари вертикальних кутів, сторонам яких є промені ОА, ОВ, ОС, ОД.
D
O
C B
A
ІІ. Узагальнення знань.
2.Конкурс «Завдання для кожного»
Індивідуальні завдання для учнів.
Початковий рівень.
Знайти суміжні кути.
2 1 2 1
Середній рівень.
Дано: < 1=40 , <1=<2.
Знайти:<3.
2
3 1
Достатній рівень.
Знайти всі кути, які утворилися при перетині двох прямих, якщо сума трох з них дорівнює 204.
Високий рівень.
Один з чотирьох кутів, утворених при перетині двох прямих, в 11 раз менший суми трьох інших кутів. Знайти ці чотири кути.
3.Конкурс « Скласти рівняння»
1.Знайти суміжні кути, якщо один з них у 2 рази більший за інший.
2. Знайти суміжні кути, якщо відомо, що їх градусні міри відносять як 13:23.
3.Один із суміжних кутів у 4 рази менший, ніж другий. Знайти кути, які утворює бісектриса меншого кута зі сторонами більшого.
4.Конкурс «Гра»
Ця гра розвиває вміння класифікувати. Подається 4 слова, з них 3 мають спільну ознаку.
Знайти лишнє слово.
- Евклід, Фалес,Лобачевський, Шевченко.
- Відрізок, пряма, довжина, кут.
- А) Кожний кут має певну міру.
Б) Міра кута дорівнює сумі мір кутів, на які даний кут розбивається його внутрішнім променем.
В)Кожний відрізок має певну довжину.
Г)Вертикальні кути рівні.
- Конкурс «Мозкова атака»
1.Що можна сказати про кожний з вертикальних кутів, якщо:
А) їх сума більша за 180;
Б)їх сума дорівнює 180;
В)їх сума менша за 180.
2. Чи можуть дві суміжні кути бути обидва:
А) гострими;
В) прямими.
3.Знайти кут, якщо його бісектриса утворює зі стороною кут 26.
4.Один із кутів, що утворився при перетину двох прямих, дорівнює 20.
Знайти три інші кути.
2
3 20
4
- За даними малюнка знайти кут АОВ.
А В
47
30
А В
45
45 25
- Троє учнів живуть в різних напрямках від школи, що знаходиться в точці А. Один з них живе точно на північ від школи, другий-точно на південь, а дорога третього утворює з прямою північ-південь кут 120°. Назвіть найменший кут, який утворює ця дорога з прямою північ-південь. Обгрунтуйте.
В Пн М
А 120°
С Пд
IV. Підсумок уроку.
1.Охарактеризуйте кути утворені при перетині двох прямих за малюнком.
2. Чи сподобався вам урок?
3. Що ви винесли з нього?
V. Домашнє завдання.
§2 запитання 9-13.
Початковий рівень.Розв’язати рівняння із конкурсу III(а)
Середній рівень.Розв’язатирівнянняіз конкурсу III (б,в)
Достатній рівень. Знайти інші варіанти розв’язку завдання 5.
Високий рівень. №26*,28*.
Вдома ви проведете самооцінку набутих знань, умінь і навичок і оберете те завдання, яке зможете виконати самостійно. Із ст. 69 №1-5 - індивідуальні завдання.
Пригадати все, що було на уроці Вам допоможе «Лист оцінювання однокласника»:
Прізвище учня –
Усні відповіді –
Доповнення –
Розв’язування задач –
Оцінка -