Урок 02 Інформатика 9 клас
Інформаційні системи та технології.
Мета.
Навчальна. сформувати в учнів поняття інформаційної системи та інформаційних технологій. Розглянути види інформаційних систем та сфери їх застосування. Дати уявлення про об'єкти та моделі, їх властивості. Ознайомити з поняттями апаратного та програмного забезпечення інформаційної системи. Дати визначення інформаційної культури та інформатичної компетентності.
Розвиваюча. Розвивати логічне та алгоритмічне мислення, математичний апарат.
Виховна. Виховувати відповідальність та наполегливість при виконанні поставленої мети.
Тип уроку. Урок засвоєння нових знань.
Учні повинні знати:
- поняття інформаційної системи;
- поняття апаратного та програмного забезпечення;
- поняття інформаційної культури та інформатичної компетентності;
- поняття об’єкта та моделі;
- поняття про інформатику як науку та галузь діяльності людини;
- структуру інформаційної системи.
Учні повинні вміти:
- описувати етапи розвитку та сфери застосування інформаційних технологій;
- аналізувати інформаційні системи.
Інформатика 9клас: підруч. для загальноосвіт. навч. закл.: / Й. Я. Ривкінд, Т. І. Лисенко, Л. А. Чернікова, В. В. Шакотько, К, Генеза, 2009.
Матеріали для роботи з учнями.
- Тест “Інформація. Інформаційні процеси”
- Тренажер для мишки “WMous”
- Презентація “Інформаційні системи та технології”
- Сайт Системи числення”
План
- Актуалізація опорних знань (15 хв).
- Кодування інформації. Інформаційні технології та інформаційні системи (18 хв).
- Відпрацювання практичних навичок роботи з ПК (7 хв).
- Типові запитання до уроку (2 хв).
- Домашнє завдання (1 хв).
- Для допитливих.
- Задачі для самостійного розв’язування.
Хід уроку
1. Організаційний момент.
2. Актуалізація опорних знань.
- Які ви знаєте інформаційні процеси? Наведіть приклади використання інформаційних процесів у науці, техніці, виробництві, навчальній діяльності.
- Опишіть технологію, за якою ви готуєте чай.
- Охарактеризуйте кожний із цих предметів: стіл, книга, м’яч.
- Як перейти вулицю на регульованому і нерегульованому перехресті?
- На яких уроках ви користувалися інструкціями? Якими саме?
- Тестування “Інформація. Інформаційні процеси”
- Перевірка практичних навичок роботи з мишкою на тренажері “WMous”.
Таблиця оцінювання практичних навичок роботи з мишкою
Високий рівень |
Достатній рівень |
Середній рівень |
Початковий рівень |
12 балів - 45 - і менше; 11 балів - 46- 47; 10 балів - 48 - 49 |
9 балів - 50 - 53; 8 балів - 54 - 57; 7 балів - 58 -61; |
6 балів - 62 - 65; 5 балів - 66 - 71; 4 бали - 72 - 75; |
3 бали - 76- 85; 2 бали - 86 - 90; 1 бал - 91 - 100. |
3. Мотивація навчальної діяльності.
4. Вивчення нового матеріалу.
Інформаційні технології та сфери їх застосування
З курсу трудового навчання ви знаєте, що технологія (з грецької - передача майстерності) - це сукупність методів, засобів, визначеної послідовності дій і способів їх виконання, за допомогою яких можна максимально ефективно з наявних матеріалів отримати потрібний виріб.
Інформаційна технологія (ІТ) — це сукупність засобів і методів, які використовуються для реалізації інформаційних процесів: збирання, зберігання, передавання, опрацювання і захисту повідомлень.
Першим засобом зберігання повідомлень стародавніми людьми була людська пам’ять.
Коли обсяг даних, якими користувалися люди, значно збільшився, стало складніше їх запам’ятовувати. Це спричинило появу писемності - більш ефективного засобу зберігання повідомлень. Можливо, спочатку люди використовували зарубки на дереві, якими, наприклад, позначався шлях до місця полювання, або наскельні малюнки, які відображали вагомі, з точки зору стародавньої людини, події в її житті (рис. 1.10).